Milyen termékkel érdemes az Amazonon kereskedni és mivel nem?​

Az Amazon az egyik legnagyobb online piactér a világon, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy elérjék a globális vásárlókat. Ha elgondolkoztál már azon, hogy a terméked miként állna ki egy nemzetközi próbát akkor biztos felmerül az Amazon, mint lehetőség. Összeszedtünk pár olyan tulajdonságot, amiből, ha legalább egyel rendelkezik a terméked akkor érdemes validáltatni az életképességét az Európai Amazonon.

  1. Kényelmi megoldást vagy funkciót tartalmaz a konkurenciával szemben. pl.: van olyan, aki annyit tett, hogy a mogyoróvajat nem üvegben, vagy flakonban árulta, hanem kis egységcsomagokba zacskózta, ami egy adagot tartalmaz. Nem talált fel semmit csak átkeretezte (szó szerint) és ezzel adott neki egy kényelmi extrát és így egy széles piaconon belül szerzett meg egy szűkebb réteget.
  2. Csomagajánlatok nagyon jól működnek az Amazonon. Itt nem csak arról beszélünk, hogy egy termékből többet adunk vagy többféle variációját értékesítjük egyben, bár ez is jó ötlet, de a varázslat nem ebben van. Sokkal jobb megoldás, ha olyan csomagokat képzünk, ami összetartozó termékekből áll. Ha nagyon egyszerű példát akarok mondani akkor a mosószer, öblítő és színfogó kendő hármas jut eszembe, de ez lehetne téli autó ápoló csomag, ami tartalmazza a jégoldó sprayt, jégkaparót, zár kiolvasztót, téli ablakmosó folyadékot és a szélvédő takarót. Lényeg, hogy azt feltételezzük, hogy az, aki az egyiket megveszi az megveszi a többit is és így nem kell gondolkoznia, hogy mit is fejelt el. Minden termékkörnek megvan a maga csomagajánlata, érdemes rajta elgondolkodni.
  3. Ha a termékünk vagy termékeink egy szűk rétegnek szólnak. Az ú.n.: niche termékek mindig jól mennek feltéve, hogy megtaláljuk ezt a vevőkört. Ha Magyarországon ez már megvan és életképes a termékünk akkor tudhatjuk, hogy ez a réteg mondjuk Németországban közel a tízszerese, szóval egy kihagyott lehetőség ezzel nem élni.
  4. Bár nem mindig lehetséges és ha igen akkor csak sok munkával, de az eladásokról lehet kigyűjteni adatokat, amik alapján láthatjuk, hogy a közvetlen konkurensek miként teljesítenek. Ez jó alapot ad arra, hogy a saját termékünkre vonunk le következtetéseket. A kereslet növekedése nagyobb esélyt jelent arra, hogy megéri piacra lépni. Ilyen piackutatásokat szoktunk mi is végezni.
  5. Ha a konkurencia árai alá tudunk menni. Bár a nyugat európai piacot kevésbé tartjuk ár érzékenynek azért az Amazonon is látszik, hogy a legnagyobb mennyiségben az olcsóbb termékek fogynak. Ez nem azt jelenti, hogy nincs értelme drágább, prémium termékkel menni az Amazonra hanem azt, hogy ha olcsóbban tudunk egy terméket adni, mint mások akkor jó eséllyel nyert ügyünk van.

Példák

Kényelmi termék

A praktikus csomagolásnak köszönhetően le lehet választani egy szűkebb csoportot ebben az esetben például a mogyoróvaj kedvelők közül mint célcsoport.

Csomagajánlat

Aki autós tartót vásáról annak jó eséllyel szüksége lesz egy töltőre is, logikus ha egyben értékesítjük. 

Niche termék

A képen RC (távirányítós) autó futóművet látunk. Teljesen jól behatárolható piac ahol jól lehet reflektálni a vevői igényekre. Ez csak egy példa, bárhol találhatunk jó niche termékeket.

Egy pár gondolat, hogy mikor nem érdemes piacra lépni:

  1. Ha ugyan olyan termékkel akarunk menni, ami már jelen van és még a verseny is erős. Rengeteg termék belistázásra került már az Amazonon és ahol a profi kereskedők pénz szagot éreznek ott éles verseny kezdődik, letörik az árakat és ellehetetlenítik a kisebb kereskedőket. Ekkor ezt érdemes elengedni és nem égetni a pénzünket és az időnket.
  2. Nagy méretű, drága szállítási költséggel rendelkező termék. Ezek a tulajdonságok nem egyértelműen kizáró tényezők, de elég jó megtérülési kalkulációt kell csinálni, hogy ne csak a szállítók, illetve a raktárak járjanak jól az értékesítésbe vetett munkánkkal.
  3. Mások számára könnyen elérhető termékek. Ha nem a saját márkánkkal megyünk az Amazon piacterére úgy könnyen másolhatóvá tesszük azt a többi kereskedő számára, sőt még a munkát is elvégezzük helyettük. Az Amazon rendszere úgy működik, hogy egy belistázáson belül más kereskedő is tud értékesíteni. Ha mi vagyunk a márka tulajdonosai akkor meg tudjuk oldani, hogy csak mi értékesítsük a terméket az Amazonon de más esetbe nincs ilyen lehetőségünk, vagy csak nagyon gyenge lábakon álló.
  4. Minden olyan termék tovább értékesítése (arbitrage) amit a TikTokon, Youtubeon, Instagramon, különböző Amazonra specializálódott elemző szoftveren látunk. Ezeket mások is látják és még ha az adott pillanatban igaz is, hogy jó lehetőség pont emiatt a publicitás miatt egyből nagy verseny kezdődik sőt a profik mellett az amatőrök jobban letörik az árakat ezzel okozva veszteséget maguknak és másoknak is.

Sokat tud spórolni egy piackutatás. Válassz a csomagjaink közül!

Termékfejlesztési kutatás

Piackutatás kiegészítve
250
  • Minden amit az életképesség tartalmaz
  • Visszajelzések elemzése
  • Termékfejlesztési lehetőségek

Amazon életképesség

Piackutatás alap
190
  • Konkurencia feltérképezése
  • Értékesítési darabszámok
  • Ár összehasonlítás
  • Konkurencia rakározási megoldása: FBM/FBM
  • Kategória elemzése
Népszerű

Amazon fiók kezelés

Havi költség
100-250 +2-3% jutalék
  • A fentebb leírt szolgáltatások
  • Egyedi árajánlat a portfólió ismeretében
  • Igény esetén bővíthető szolgáltatások

Kapcsolat